Thursday, 13 December 2012

Rahsia Kulit Muda dan Berseri

Hai semua..selamat malam..12.12.12 masih lagi berbaki 1 jam..tapi ok laa kan sebab saya masih boleh manfaatkan tarikh ini untu menulis entry ini...mesti semua gembira kan bila baca entry ni..Rahsia kulit muda dan cantik berseri... Siapa yang tak nak kan??


"Umur hanya satu angka..kecantikan adalah subjektif..jangan biarkan angka mempengaruhi kecantikan diri.."

betul tak????

Selama ini saya hanya fikir, cukuplah kalau kita sekadar mencalitkan segala jenis foundation, bedak, pelembab untuk kelihatan muda dan berseri tetapi baru-baru ini, saya sedar yang kecantikan adalah perlu dari dalam. Kita perlu cukupkan mana-mana vitamin yang kurang untuk membantu sel-sel kita sentiasa sihat. Bersama Shaklee,terdapat vitamin semulajadi yang dikenali sebagai Set Kecantikan Kulit yang membantu diri kelihatan lebih muda, berseri dan sihat. Jom kita tengok testimonial saya sendiri serta salah seorang pengguna Set Kecantikan Kulit Shaklee ini.

Saya setelah 2 bulan mengamalkan VITAMIN KECANTIKAN KULIT SHAKLEE

Testimoni diri sendiri setelah mengamalkan Shaklee secara konsisten. Sebab itu saya suka dan sangat-sangat 'recommend' kepada anda yang menghadapi masalah kulit atau mereka yang ingikan kulit sihat secra semulajadi.

just nk share testimoni diri sendiri... :-)

"actually muka saya memang tak ada masalah kulit..cuma normal laa kalau ada whitehead kt hidung..jerawat memang susah sangat nak hinggap..alhamdulillah..cuma tone muka saya 2, saya perasan berubah sedikit..gambar sebelah tu selepas make-up lagi..on the way nak keluar bersama family..yang selepas tu pula after 2 month consume Vitamin C dan Vitamin E..after balik kerja and no make-up..cause dah buang masa nak solat..tak ada bedak..tak ada moisterizing.."

**kulit lebih cerah sekata, glowing, flawless...


Ini pula testimoni pengguna Shaklee yang lain...

WAJIHAH RASHID - setelah 2 minggu mengamalkan VITAMIN KECANTIKAN KULIT SHAKLEE



Salam semua :)

saya nak share feedback saya lepas hampir sebulan guna Shaklee trial pack vit b complex, vit c dan vit E + omega guard. Mungkin ada yang ckp saya baru 21, so tak perlu makan suplemen tu, ini. Tapi saya sangat concern mengenai kesihatan sebab prevention is better than cure, isn't? :)

Muka saya jenis combination dan acne prone skin terutamanya kat area dahi. Masa PMS memang stress sebab acne banyak kat area dahi. :( tumbuh bukan main subur, nak hilang memang lama pastu ada tinggal parut. Area pipi pulak kering dan bila saya apply medium coverage foundation, jadi tak rata dan lepas 2 3 jam muka jadi tak best dah.

Alhamdulillah dengan izin Allah, tak sangka nampak kesan dalam masa 2 minggu lepas amalkan Shaklee. PMS bulan ni tak keluar jerawat banyak macam sebelom2 ni, setakat 1-2 tu biasalah kan, yeay! kakak2 pun tegur bila saya lepas pakai foundation, muka nampak glowing dan flawless. :) Padahal pakai medium coverage type foundation je.hihi. Tapi akhir2 ni keluar rumah cuma pakai sunblock dan jarang dah pakai foundation kecuali ada special event je. Less is more :)

gambar kiri masa bulan Feb 2012 dan kanan masa Jun 2012.Mungkin tak banyak changes tapi I’m just sharing :) I’m very happy with my skin now and looking forward to try another Shaklee’s supplements. Thanks to Nadiah Suhaidi for the guidances and advices. :)



Tahukah Anda???

Tahukah anda di Shaklee kami mencadangakan beberapa vitamin yang sangat sesuai untuk diamalkan sebagai penjagaan kulit. Selalunya ia dikenali sebagai Set Skincare, tapi....anda jangan keliru ye. Sebenarnya Shaklee tidak menyediakan "SET" seperti ini. Ini cuma gabungan vitamin yang dicadangkan untuk anda. (ia lebih kepada memudahkan anda)

Vitamin yang dicadangakan untuk kecantikan kulit atau lebih dikenali dengan nama ringkasnya SET D (Set Kecantikan Kulit) adalah terdiri daripada Vitamin C, Vitamin E, dan B Complex.

  • VITA- E COMPLEX (natural vitamin E & selenium with grape seed extract)

Vitamin E adalah vitamin utama untuk menyegarkan kulit dan menjadikannya lembut. Ia bertindak sebagai antioksidan dan membantu menghapuskan radikal bebas dalam badan. Dos yang disarankan untuk vitamin E ialah 400IU.pengambilan yg konsisten mampu menghilangkan parut, jeragat & kedut...

  • VITAMIN C (sustained release VITA C 500 mg bioflavonoid complex)

Vitamin C juga glamour sebagai vitamin Cantik. Ia adalah agen detox yang baik, untuk membuang toksin dan juga antioksidan menghapuskan radikal bebas. Dengan terhapusnya radikal bebas ini, maka lebih mudah untuk vitamin C membantu dalam pembentukan kolagen.

  • VITAMIN B COMPLEX (8 vitamin with Folic Asid)

B is for beauty… vitamin B penting untuk mengekalkan kelembapan pada kulit. Vitamin B juga menjaga kulit dari kekeringan yang boleh menyebabkan kedutan.


Jika di amalkan secara konsisten dengan pengambilan air dengan banyak (lebih kurang 2-3 liter sehari), Insyaallah akan mendapat hasil yang di inginkan. Seperti saya sendiri, sejak mengamalkan vitamin Shaklee, pengambilan air kosong adalah teman akrab saya baik di rumah ataupun di pejabat.


Air memang sangat perlu untuk penyerapan supplement, penyingkiran toksin, dan sangat penting untuk proses-proses homeostasis di dalam badan.


Anda berminat untuk mendapatkan VITAMIN KECANTIKAN KULIT a.k.a SET SKINCARE a.k.a SET D ini???? Boleh hubungi saya sepertimana butiran di bawah untuk konsultasi percuma, pertanyaan harga, dan lain-lain. HARGA MENARIK dan BERBALOI-BALOI menanti anda.

yat hayati
Shaklee Independent Distributor | ID 866665
Facebook yat hayati
FB Fan Page: HayatiVitaminz
SMS / Whats App 019-397 9157
Email: yat_1916@yahoo.com


  


No comments:

Post a Comment

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

YouTube D'hayati

Loading...