Tuesday, 3 September 2013

Manfaat & Kelebihan Zinc Complex

Masa entry ni ditulis, Zinc Complex ni kehabisan stok 1 Malaysia tau. Barang baik semstinya selalu menjadi rebutan..itu laa sebabnya selalu "Out of Stock".. Selalunya, Zinc Complex ni menjadi rebutan dalam Vitamin Berpantang Shaklee... 

Kenapa menjadi 'fenomena' sangat Zinc ni?? Anda tahu tak?? Kalau barang baik ni, mestila kerana manfaat or kelebihannya kan????

Manfaat dan Kelebihan Zinc Complex

 

Penjagaan Kulit:
Kajian telah menunjukkan zink berkesan untuk menyembuhkan jerawat atau akne. Ia adalah lebih berkuasa daripada placebo dan penggunaan ubat-ubatan antibiotik masih dianggap lebih berkesan. Anda ada masalah kulit muka?Jum tambah Zinc dlm diet harian

Ekzema:
Juga dipanggil sebagai dermatitis atopik, adalah gangguan keradangan dan kulit yang kronik. Ia adalah sebahagian besarnya disebabkan oleh kekurangan zink di dalam badan. Zink memainkan peranan yang penting dalam penyembuhan jangkitan kronik dan membantu badan memulihkan keupayaan untuk sembuh dengan sempurna.

Jerawat:

mineral ini adalah penting untuk memadam jerawat dari kulit. Ia bertindak mengawal selia jumlah testosteron di dalam badan yang memainkan peranan yang dominan dalam menyebabkan jerawat. Di samping itu kepadanya, zink juga berkaitan dengan sintesis kolagen yang membantu dalam menormalkan jumlah minyak kulit dan mengekalkan kulit yang sihat. Dah cuba macam-macam product, tapi muka masih berjerawat?Jum tambah Zinc dlm diet harian anda.

Penyembuhan luka:
Kekurangan zinc menyebabkan lambat penyembuhan luka. Badan manusia mempunyai beberapa enzim yang bergantung pada zink, yang menggalakkan sintesis kolagen yang seterusnya membantu dalam penyembuhan luka.Luka semasa bersalin lambat sembuh?Jum tambah Zinc dlm diet harian anda.

Gangguan Prostat:
Zink sangat penting dalam menangani gangguan prostat. Kekurangan zink menyebabkan pembesaran kelenjar prostat dan menjadikannya terdedah kepada kanser . Ia adalah dinasihatkan untuk mengambil 15mg zink setiap hari, di bawah pemerhatian rapi perubatan, apabila mengalami masalah prostat.Risau masih belum dikurniakan anak?Jom tambah Zinc

Hilang berat badan:

Zink memainkan peranan utama dalam penurunan berat badan dan mengawal selera makan.Selera menjadi?Risau badan gemuk?Jom tambah Zinc dlm diet harian anda.

Mengandung:
Ia adalah penting untuk pembaikan dan fungsi DNA. Ia diperlukan untuk pertumbuhan cepat sel-sel dan membangunkan unsur-unsur utama sel semasa kehamilan.

Pembiakan:

Bagi lelaki, zink membantu dalam spermatogenesis dan pembangunan organ-organ seks. Sementara di kalangan wanita, ia membantu dalam semua fasa pembiakan, termasuk peringkat kelahiran dan penyusuan.

Fungsi Biologi:
Zink memainkan peranan penting dalam banyak fungsi biologi seperti pembiakan, kawalan penyakit kencing manis, tahap stres, rintangan imun, bau dan rasa, pertumbuhan fizikal, selera makan dan penghadaman.

Jangkitan:
Zink membantu seseorang untuk mengesan rasa dan bau, memberikan bantuan kepada penyembuhan luka, meningkatkan imuniti dan membantu dalam menggalakkan pertumbuhan janin. Zink membantu dalam melindungi daripada gangguan berjangkit dan jangkitan kulat termasuk paru-paru dan konjunktivitis.

Antioksidan:
Zink bertindak sebagai antioksidan dan pada dasarnya terlibat dalam beberapa tindak balas biokimia yang tegas, yang termasuk sintesis protein, fungsi enzim dan metabolisme karbohidrat .

Aturan Enzim:
Zink merupakan komponen beberapa enzim yang membantu dalam pertumbuhan sel, sintesis protein, tahap hormon, DNA, mengawal selia transkripsi gen, metabolisme tenaga dan lain-lain faedah kesihatan yang berkaitan dengan zink.

Kanser:
Bagi lelaki, zink memainkan peranan yang penting dalam kelenjar prostat dan mencegah kerosakan awal, yang boleh membawa kepada masalah seperti kanser.

Kelesuan Kronik:
Orang yang mengalami keletihan yang kronik dicadangkan untuk mengambil minyak ikan, kerana ia kaya dengan zink. Para doktor tidak mencadangkan ubat-ubatan lain yang diperlukan untuk menyembuhkan keletihan yang kronik kecuali pengambilan minyak ikan yang kaya dengan kandungan zink.

Botak:
Botak menyebabkan kehilangan rambut bagi kanak-kanak dan orang dewasa. Pemulihan yang disyorkan oleh doktor kepada orang yang mengidapinya ialah dengan pengambilan diet yang kaya dengan kandungan zink. Terdapat pelbagai kapsul yang kaya dengan zink, jadi ubat-ubatan yang kaya dengan zink akan membantu mencegah keguguran rambut. Risau rambut semakin nipis selepas bersalin?Jum tambah Zinc dlm diet harian anda.

Kehilangan tulang:
Ia adalah penyakit apabila tulang menjadi lemah dan rapuh. Zink adalah komponen hydroxyapatite iaitu garam dan membuat matriks tulang yang kuat dan keras. Oleh sebab ini, kandungan zink perlu ditambah dalam pelan diet anda untuk mengelakkan kehilangan tulang. Sakit lutut?Tumit kaki?Jum tambah Zinc dlm diet harian anda.

Buta Malam: 
Pengambilan kira-kira 150-450 mg Zink akan memperbaiki penglihatan. Jadi, adalah sentiasa dicadangkan untuk mengambil makanan seperti daging lembu, kambing, tiram, ketam kerana ia kaya dengan kandungan zink dan akan memperbaiki penglihatan mata.Mata semakin rabun terutama di malam hari?Jum tambah Zinc dlm diet harian anda.


******************************************************

Perasan x ada salah satu manfaat zinc adalah untuk mencegah kebotakkan??? heheeh... Sebab tu laaa yat amalkan sebiji sehari before meal (setiap pagi).. sebab yat ada masalah rambut gugur yang kronik. Sehingga satu tahap, sudah hampir botak kt depan ni haaa... tapi alhamdulillah, sejak amalkan zinc (da habis 2 botol)....rambut da kurang gugur. mr.cinta hati pun dah tak bising lagi....

Anda berminat untuk mencuba vitamin ni, boleh hubungi yat ye... kalau tak nak pos bagi yang berada di Klang or Shah Alam, yat bole hantarkan. COD is avilable... harga?? Pasti laa berbaloi dan anda mesti tak percaya...malah tak menyesal tau.... hihihi

Yat Hayati
Shaklee Independent Distributor | ID 866665
Facebook yat hayati
FB Fan Page HayatiVitaminz
SMS / Whats App 019-397 9157
Email: yat_1916@yahoo.com 

No comments:

Post a Comment

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

YouTube D'hayati

Loading...