Thursday, 31 October 2013

Testimoni ~ Berpantang Bersama Shaklee


KENAPA KITA PERLU VITAMIN SEMASA HAMIL DAN BERPANTANG??
=========================================

Kenapa kite perlukan vitamin di fasa hamil dan berpantang???? sebabnya semasa kita mengandung kesemua nutrisi yang kita makan akan pergi ke anak yang kita kandungkan, macam kalsium, protein dan lain2 nutrisi lg laa..apa saje yang kita mkn...jadi apa yang tinggal pada kita kalu kita tak cukup vitamin tu????.....kemurungan akan berlaku,,,,,mula la kita start sakit pinggag,rasa macam nak pitam,sakit gigi,badan jadi lesu,muka sembab, xde semangat..

Manakala selepas bersalin pula iaitu semasa berpantang adakah kite dapat makan semua yang kita nak....mesti tak la kan....sebab bukan kita yang masak....mesti orang tua kita yang masak atau orang lain......cukup ke vitamin yang diperlukan oleh badan kita masa tu.......nak susukan anak lagi.....lagi2 kalo yang terlalu strict 'pantang'nye..hehehe

Jadi, sebab itulaa kita memang perlukan Vitamin..untuk badan kita..untuk kecergasan dan kecerdasan...(kita sihat keluarga pun bahagia).

Meh sini yat nak share dengan kawan-kawan semua especially mommies to be.... pengalaman dan perjalanan mengandung Puan ni bersama Shaklee..
Pada yang ada aura 'malas' untuk baca sampai habis meh yat tolong ringkaskan untuk anda ye....Puan ini berkongsi pengalaman beliau bersama anda..

# semasa mengandung / preggy time
-- ESP
-- Vita C
-- Omega guard
-- B Complex

# semasa PANTANG, beliau tambah VITALEA + ALFAFA

## :Pengalaman beliau:-
  • HB turun masa kandungan 7 Bulan tapi naik dengan cepat dan cantik
  • susu badan meriah
  • luka bersalin cepat sembuh
  • yang paling best ada org cakap mcm anak dara balik..
  • berat badan turun dengan jayanya (masa pantang, 50kg tapi masa baby 3 bulan, berat lagi turun kepada 47kg)

=== Alhamdulillah..terima kasih kepada beliau dan anda kerana mempercayai Shaklee...

Anda teruja dan ingin mencuba???? do not hesitate to contact me...kalau tak nak pos bagi yang berada di Klang or Shah Alam, yat bole hantarkan. COD is avilable... harga?? Pasti laa berbaloi dan anda mesti tak percaya...malah tak menyesal tau.... hihih...

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

yat hayati
Shaklee Independent Distributor | ID 866665
Facebook yat hayati
FB Fan Page HayatiVitaminz
SMS / Whats App 019-397 9157
Email: yat_1916@yahoo.com

Petua Banyakkan Susu Badan


Terdapat beberapa sebab berlakunya keadaan dimana ibu merasakan susu yang dihasilkan semakin berkurangan. Keadaan ini mungkin disebabkan si ibu tidak memulakan penyusuan awal atau tidak menyusukan bayi dengan kerap.
Sekiranya si ibu menyusukan anak secara eksklusif bermula sebaik sahaja bayi dilahirkan, susu akan keluar melimpah-limpah dan payudara sentiasa penuh walaupun baby sedang menyusu, ini kerana semasa baru melahirkan (berpantang), badan ibu belum adjust dgn hormon yg dihasilkan. Namun, setelah beberapa bulan, badan ibu sudah adjust sepenuhnya pada hormon dan susu yang dihasilkan akan mengikut keperluan baby, kalau ibu menyusukan anak secara eksklusif dan anak menghisap kedua2 belah payudara, maka susu yg terhasil banyak(walaupun tak sebanyak semasa berpantang). Ada berbagai2 cara untuk menambahkan penghasilan susu badan, antaranya ialah :

1. Susukan bayi bila-bila masa dia berasa lapar : Lebih banyak bayi menyusu lebih banyak susu yang akan terhasil.

2. Susukan bayi pada kedua-dua belah payudara sehingga bayi itu sendiri yang melepaskan puting setelah dia kekenyangan. Ini akan meransang lebih banyak penghasilan susu.

3. Jarak antara penyusuan mestilah tidak melebihi 2 jam. Susukan sekerap yang boleh, berikan bayi peluang untuk menghisap dari payudara untuk merangsang penghasilan susu

4. Jangan lupa untuk berasa tenang sewaktu menyusukan bayi. Ini kerana perasaan tertekan atau kurang keyakinan tentang kemampuan untuk menyusukan bayi juga boleh menyebabkan susu berkurangan. Dapatkan rehat yang secukupnya.

5.Dinasihatkan tidak memberi bayi makanan lain selain daripada susu badan terlalu awal, seperti makanan tambahan, jus2, air masak atau buah buahan kepada bayi berumur kurang 6 bulan, kerana apabila baby mendapat makanan tambahan, bayi akan kurang menyusu dan ini sekaligus akan mengurangkan penghasilan susu pada ibu.

6. Penghasilan susu juga boleh terjejas akibat pemakanan. Bagi memastikan anda makan dengan betul, anda boleh melakukan perkara-perkara berikut:
• Ambil hidangan seimbang berpandukan Panduan Piramid Pemakanan.
• Banyakkan minum air (digalakkan air Kosong suam) sepanjang hari.
• Hanya ambil suplemen jika dinasihatkan oleh doktor.
• Makan pelbagai jenis makanan yang kaya dengan nutrien.

7. Amalkan surah Al-Baqarah ayat 60 atau surah hujurat dan sapu di kedua belah payudara. Sambil menyusukan, sentiasalah usap rambut bayi, cium bayi.

8. Antara petua masyarakat kita pula adalah dengan menjadikan bahan-bahan semulajadi sebagai penyelesaian.. :-

* Cekur Manis

Cekur manis (atau nama lain pucuk manis) digunakan dalam perubatan tradisional untuk membanyakkan susu ibu. Caranya daun cekur manis yang telah dihancurkan ditampal pada payu dara ibu, dibasuh selepas kering. - Portal herba melur.com

* Kacang Tanah

Kacang tanah mengandungi protin yang tinggi, zat besi, vitamin E, kalsium, vitamin B kompleks dan fosforus. Malah kandungan protin dalam kacang tanah adalah jauh lebih tinggi dari daging, telur dan kacang soya. Ia juga mengandungi asid amino yang tinggi. Bagi menambah kandungan susu badan ibu yang menyusukan bayi, digalakkan mengambil kacang tanah yang dipanggang bersama susu kambing. Bagi bayi yang alah terhadap kacang tanah, ibu-ibu dinasihatkan tidak mengamalkan petua ini

* Air Longan

Longan kering biasanya boleh dibeli di pasaraya atau kedai ubat cina. Rebus segenggam longan kering yang telah dibasuh bersih dengan 3 cawan air sehingga kembang. Minum airnya. (Dalam perubatan tradisional Cina, longan dikatakan dapat menenangkan jiwa.)

* Halba dan Jintan Hitam

Terdapat beberapa jenis rempah yang biasa digunakan dalam masakan dapat menambahkan susu badan. Paling popular ialah halba. Halba boleh didapati di kedai runcit mamak atau pasaraya besar. Cuci halba, keringkan, kemudian simpan dalam bekas bertutup. Antara cara yang paling sesuai mengambilnya dengan tidak memudaratkan appendiks ialah dengan merendamkan sesudu halba dalam segelas air panas selama 15 minit. Tapis dan minum airnya sahaja. Jintan hitam (habbatus sauda) juga boleh diambil untuk tujuan dan kaedah yang sama seperti halba

* Bunga Melur


Bunga melur atau nama saintifiknya Jasminum Sambac banyak digunakan dalam perubatan terutamanya dalam perubatan ayurveda oleh masyarakat india. Bagi masyarakat melayu antara kegunaannya ialah untuk menambahkan air susu ibu. Caranya daun bunga melur digiling hingga halus dan ditampal sekeliling payudara diwaktu pagi sebelum mandi. Cuci bersih sebelum menyusukan bayi.

Bagi ibu yang berhasrat memberhentikan susu ibu pula, gunakan daun bunga melur untuk tujuan ini. Caranya, tumbuk lumat daunnya dan ditampal pada payudara. - melur.comLobak putih sangat bagus untuk ibu menyusu. Jika anda menambahkan sotong kering ke dalam sop lobak putih, ia berupaya menambahkan lagi susu badan. Walaupun bersifat sejuk, ia mengandungi banyak vitamin dan mineral. Sumber potassium, folat dan vitamin C yang sangat baik.

* Lobak Putih


Tidak perlu dimasak dan boleh dimakan begitu saja (mcm mkn ulam!) lobak putih dibuang kulitnya dan dihiris boleh ditambah dgn hirisan bawang besar beserta kicap. atau tambah hirisan bawang beserta garam.

* Pucuk Betik

Air rebusan daun betik muda boleh melancar dan menambahkan susu bagi ibu-ibu yang menyusui bayi mereka dengan susu badan. Rebus beberapa helai daun betik yang sederhana muda. Air rebusan tersebut hendaklah diminum dua hingga tiga kali sehari.

* Tuaman Daun Sirih

Sapukan sedikit minyak kelapa pada daun sirih. Kemudian layurkan pada api sehingga layu. Setelah suam, tekapkan pada buah dada. Lakukan setiap hari sehingga susu badan anda banyak

* Jantung Pisang

Jantung pisang bukan sahaja sedap dimakan, ia juga berkesan untuk menambahkan susu badan bagi ibu yang mengalami kekurangan susu badan... Makan dengan dicelur bersama sambal belacan, dibuat kerabu atau dibuat gulai masak lemak cili api.

* Makanan Tinggi CLA

Ibu menyusu yang makan makanan tinggi kandungan conjugated linoleic acid (CLA) boleh meningkatkan kandungan kumpulan asid lemak ini dalam susunya. Asid-asid lemak ini mempunyai pelbagai kebaikan dalam penjagaan kesihatan antaranya kesan anti kanser, anti oksida, pengurangan berat badan dan pengurangan risiko sakit jantung.

Dalam kajian yang didedahkan dalam Jurnal Kajian Pemakanan ini, susu perahan ibu menyusu yang makan biskut diperkaya CLA ini didapati mempunyai kandungan asid lemak lebih 46% berbanding ibu menyusu yang makan biskut biasa. CLA dalam susu ibu mencapai tahap tertingginya selepas 8 ke 28 jam ibu-ibu memakan biskut khas ini.

Kandungan CLA yang tinggi secara semulajadinya terdapat dalam makanan seperti susu, keju, telur, minyak sayuran dan sesetengah jenis daging (ayam, daging lembu dan kambing yang makan rumput - bukan bijirin). Kebanyakan kajian tentang CLA dan kesannya terhadap manusia menggunakan supplement komersial.

* Kurma


Unsur zat besi dan kalsium yang terdapat di dalam buah kurma adalah unsur yang paling tinggi bagi membentuk susu ibu. Bagi Ibu-ibu yang mempunyai masalah kekurangan susu, maka dengan memakannya dapat menggalakkan pertambahan kandungan susu


* Antara makanan yang mungkin menambah penghasilan susu ibu:-

1. Makanan mengandungi vitamin B seperti kekacang, dal.

2. Jambu batu – makan begitu sahaja.

3. Sawi, kacang panjang, kacang buncis, jagung muda – goreng atau sup.

4. Daun atau pucuk meranti masak lemak putih, tumis air atau goreng.

5. Oat – dijadikan minuman, biskut, bubur atau salutan pada makanan
sebelum dimasak.

6. Madu – gunakan sebagai pemanis dalam minuman, sapuan pada roti atau cicah pada lempeng susu beroat

7. Red raspberry leaves – suplemen dari farmasi

8. Barli – air atau bubur barli.

9. Pucuk manis – masak lemak bersama ubi keledek.

10. Pucuk pegaga – dijadikan ulam atau jus.

11. Daun kucai – goreng bersama tauge dengan tauhu dan tempe.

12. Air soya dan produk soya seperti tauhu, taufufa, tempe

13. Air horlicks

14. Susu, produk tenusu dan pil kalsium (ibu menyusu akan menyalurkan kalsiumnya pd anak yang disusuinya. Ini akan menyebabkan ibu kurang kalsium. - Kalau taknak tulang reput cepat n gigi goyang berderai cepat, mknlah kalsium ya!)

15. Teh hijau jepun

16. Makanan mengandung yis seperti roti, donut, tapai pulut dan sebagainya.

17. Bawang putih mengandungi banyak sulfur yang bagus untuk sendi dan membantu penghasilan susu.

18. Kacang merah : rebus kacang merah tanpa gula. Minum air dan kacangnye sekali.

19. Ubat homeopati.


**************************************************


Ini adalah antara alternatif / kaedah tradisional yang boleh di amlkan untuk menambahkan penghasilan susu ibu. Dan sekiranya anda ibu yang berkerjaya serta menghadapi kekangan masa, anda adalah sangat-sangat di sarankan untuk mencuba Supplements Shaklee tapi..... perlu diingatkan penghasilan susu juga perlu memenuhi konsep "Supply Vs Demand" ye....

Jangan hanya bergantung kepada supplements semata-mata, tapi xnak apply konsep tadi.. Hasilnye pun x banyak laa sayang-sayang semua.. :-)


yat hayati
Shaklee Independent Distributor | ID 866665
Facebook yat hayati
FB Fan Page HayatiVitaminz
SMS / Whats App 019-397 9157
Email: yat_1916@yahoo.com

Friday, 18 October 2013

Kenali Multivitamin Shaklee

Makanan tambahan yang seimbang dan paling komprehensif di dalam sains Shaklee yang mampu dimiliki. Vita-Lea diformulasikan khusus dengan 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh orang dewasa.

Mengandungi lebih nutrien, tenaga dan perlindungan

Pakar kesihatan mencadangkan semua orang dewasa mengambil makanan tambahan harian bagi menyokong kesihatan secara menyeluruh. Walau bagaimanapun, pengambilan makanan tambahan biasa menyebabkan tubuh mendapat nutrisi yang tidak seimbang. Vita-Lea adalah formulasi premium yang disokong oleh tujuh kajian klinikal serta turut menggabungkan ramuan-ramuan terbaik dan kualiti yang luar biasa.


Penggunaan harian, Vita Lea boleh:


* Meningkatkan kesihatan secara menyeluruh*

* Menyokong jangka hayat hati, usus dan mata*

* Meningkatkan kekuatan tulang dan sistem imunisasi*

* Memberikan perlindungan menentang kerosakan radikal bebas*



Perbezaan Shaklee


Kemajuan Saintifik

* Disokong oleh tujuh kajian klinikal


Mengandungi Sistem Penyerapan Bioaktif

* Teknologi salutan mikro membantu dalam pembebasan segera di dalam perut untuk meningkatkan penyerapan asid folik dan vitamin B penting yang membantu menghasilkan dan memelihara sel-sel baru.


Kualiti yang luar biasa

* Lebih daripada 340 ujian kualiti dilakukan setiap kali Vita-Lea dihasilkan


Vita-Lea mengandungi:-

  • Vitamin D - Menyokong penyerapan kalsium untuk tulang dan gigi yang sihat*
  • Beta Karotena - Meningkatkan kesihatan mata, kulit dan sistem imunisasi*
  • Vitamin E - Menyokong kesihatan sekular dan meningkatkan kesihatan hati, usus dan fungsi imunisasi*
  • Kalsium - Menyokong kekuatan tulang, pengaliran urat saraf dan otot-otot*
  • Boron - Membantu dalam metabolisma Vitamin D dan mineral yang terbabit dalam perkembangan tulang*
  • Magnasium - Menyokong kekuatan tulang, fungsi otot dan membantu dalam mengekalkan tekanan darah normal dan denyutan jantung*
  • Biotin - Membantu badan menghasilkan tenaga dari protein dan lemak*
  • Lain-lain - Tidak mengandungi perisa tiruan, pemanis, warna dan bahan pengawet*
* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.


Yang nk order, mcm biasala ye...bole PM or Whats App yat...

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Untuk order dan details:-
yat hayati
Shaklee Independent Distributor | ID 866665
Facebook yat hayati
FB Fan Page HayatiVitaminz
SMS / Whats App 019-397 9157
Email: yat_1916@yahoo.com

Wednesday, 16 October 2013

Terima Kasih Shaklee

haaaa...bersua lagi..yat paling eksaited bila ada yang share keberkesanan Shaklee terhadap kecantikan kulit diorang... bukan apa, sebab yat sendiri da rasa..then bila ada yang share jugak, maksudnya perkongsian tentang Shaklee ni da makin menjadi-jadi...

Fenomena laa katakan..ye x???hehehehe.... xmo bebel2 lagi..meh layan apa kata Ain ni pasal transformasi die dengan Shaklee ni...

TAPIIIIII...ingat ye..ini bukan dalm sehari dua ok..ini makan bulan lamanya... kalo consume setakar 2,3x tapi nak hasil yang superb mcm ni..just forget it.. lagi-lagi kalo tak konsisten..memang laa xde hasil yang mcm ni...INGAT tu tau....

Nak hasil yang SUPERB...yang CUN mcm ni..kena sabar dan rajin dan DISIPLIN ye.. :-)

*************************************************************



iolls nak share testi diri sendiri

3bulan pertama ESP + Vit E. Bulan ke4 + GLA + ALFALFA

gambar kiri atas sebelum consume shaklee, gambar kanan atas selepas sebulan, gambar tudung hijau selepas 3bulan, dan gambar tudung purple pulak after 7bulan

cuba tgk gambar kiri atas tu tgk ! dah bawah cahaya lampu KLIA ok !!! tapi ??? muka tetap kusam, gelap, tangan pon gelap ok ! IRENG ! cuba tgk pulak gambar tudung purple tu, muka putih, tangan putih ! sekata ! gambar tudung purple g open house after balik keje, dlm pukul 6pm uolls !!!! see 6pm ok 6pm !

alhamdulillah, supplement shaklee sgt2 membantu saya, niat sebenar consume shaklee utk hilangkan jerawat & parut jerawat je, tapi tak sangka sangat2 hasilnya bukan setakat jerawat, tapi kulit jadi licin+gebu+halus+sgt2 moist ! niat nak hilangkan parut je, taknak putih pon uolls ! tapi terkejut pulak boleh putih gebu dari dulu. kalau dulu hitam manis yg amat2, malu sangat2 dgn org sekeliling, tapi sekarang dah tak malu dah

bukan kulit muka je uolls ! satu badan ok ! satu badan ! mmg terkejut habis ! sekarang ni tak berlosyen satu badan pon takpe. kalau dulu, asyik la nak berlosyen. sikit2 nak sapu losyen, lagi2 duk dalam aircond, kering yg amat !

uiiii lg 1 nak bgtau ni, dulu nak outstation malas gila, bkn apa, sayang kulit, taknak kulit kena aircond, nanti kering la, mengelupas la, sekarang ni dah tak kisah dah, nak outstation berminggu2 pon takpe la haiiiii, iolls dah tak kisah

mula2 mmg langsung tak perasan perubahan pd diri sendiri, tapi kawan kat ofis tegur, eh muka ain dah bersih la, siap tgk dkt2 kata kau ! kemain ! sampai merah2 muka malu kena tegur, malu org tgk dkt2 muka kita ! auchhhhhhh ! eh kawan kat ofis tu yg tegur tu pulak orang yg tak pernah2 puji iolls ok. mau tak merah muka iolls bila org dtg dekat2 tgk muka kita kan

alhamdulillah ! syukur alhamdulillah ! shaklee mmg byk membantu. tak sangka dgn bajet yang sikit, tapi hasilnya ? sgt2 SUPERB !
---kredit : NurulAin MdSaid--- 
Salah satu sebab kenapa yat suka share tentang ESP dan VIT E ni adalah sebab mcm ni laaa....gojessss n superb...kalo anda nak tahu, yat sekarang ni pun masih amakan ESP setiap pagi dan VIT E sebiji sebelum tidur malam..

GLA plak yat aik selepas heavy meal..x kisah laa dinner or lunch..janji selepas makan berat... ada lagi 1 rahsia tau...kawan Shaklee yat ada ckp, GLA ni mampu kempiskan perut kite (ladies) yang buncit ni...hihihihi...yat belum rasa lagi laa tp kalo tang kulit moist n lembut tu, YEZZZZZ yat da rasa kini...sgt2 best bila rasa kulit di pagi hari..kih kih... ALFAFA???? ni yat mkn jugak..telan selepas breakfast..bersama-sama lecithin or omega...

Banyak x yat amik??? x laaa..sikit je..sebab bukan yat amik at 1 time..jarak kan masa laa..heheeh 

Untuk order dan details:-
yat hayati
Shaklee Independent Distributor | ID 866665
Facebook yat hayati
FB Fan Page HayatiVitaminz
SMS / Whats App 019-397 9157
Email: yat_1916@yahoo.com

Salam Idul Adha 1434H

Assalam semua gojes2 reader yat.. sihat ke semua?? 1st of all, yat dan keluarga ingin mengucapkan SALAM AIDILADHA kpd semua readers n loyal cust...

Masih belum terlambat kan?? kami 3 beranak x dapat balik beraya di kg halaman di kelate memandangkan tuntutan pada kerja hakiki.. ape2 pun salam hari raya dan seribu keampunan dan kemaafan telah dipohon dari kedua ibu bapa kami..
 
apa pun..SALAM AIDILADHA 1434 H untuk semua...
 
Sama-sama laaa kita hayati pengorbanan Nabi Ibrahim A.S dan anakanda Nabi Ismail A.S sempena Iduladha ini.

 
p/s: hati-hati mkn masakan time raya korban ni ye..jgn oberdose plak,,hehehe.. kolestrol byk tu.. (^__^)


from.klang.with.love.2.my.parents.n.siblings.there
 ----------hasrul_hayati_hafiy------------------

Sunday, 13 October 2013

Antioksidan dan Kecantikan Kulit

Sejak kebelakangan ni, seringkali kita dengar tentang manfaat antioksidan yang baik untuk kesihatan dan kecantikan kulit. Tapi, adakah kita yang amat peka tentang kecantikan ni sedar tentang manfaat dan sumber antioksidan ni?? Jangan pandai sebut2 je tau...hehehehe

Sebab sekarang ni memang ladies..x kisah laa yang senior or junior memang sangat-sangat concern pasal kecantikan..especially kalau kecantikan kulit.



Meh sini yat share ngn ladies yang amat2 concern bab ni..sebab yat is one of u all okehhhhh...really concern pasal cantik2 ni..hahahahah...kalo x, bukan namanya pempuan laa kan??? hik hik hik..

tak mo ober-ober laaa pasal ni... meh cerita pasal antioksidan ni jom... tahu tak macamana proses pengoksidaan berlaku..yang mana yang menyebabkan kita memerlukan antioksidan ni.

Contoh laa kan..pernah x anda ambil sebiji epal dan gigit sedikit. yang lebihan tu anda tinggalkan sekejap tapi selepas tu anda akan dapati ada perubahan warna di tempat anda gigit tadi tu.. dah berubah kepada warna perang kan?? itulaa yang dinamakan proses pengoksidaan.

Epal yang berubah menjadi perang adalah disebabkan oleh proses pengoksidaan itu menghasilkan produk sampingan iaitu radikal bebas. Ini juga berlaku di dalam badan kita tau..antaranya radikal bebas yang dihasilkan oleh badan melalui tindak balas biokimia.

Radikal bebas adalah adalah molekul pada tubuh yang kehilangan elektron, sehingga molekul tersebut menjadi tidak stabil dan selalu berusaha mengambil molekul atau elektron sel lain. Radikal bebas yang terlalu banyak akan mendatangkan bahaya kepada tubuh badan kita.

Sumber radikal bebas terutama adalah asap rokok, pencemaran persekitaran, dan radiasi sinar ultraviolet, cahaya matahari, lemak dan minuman beralkohol. Radikal bebas yang beredar dalam tubuh berusaha untuk mencuri elektron yang ada pada molekul lain seperti DNA dan sel. Pencurian ini jika berhasil akan merosak sel dan DNA tersebut. Dapat dibayangkan jika radikal bebas banyak beredar maka akan banyak pula sel yang rosak. Akibatnya pada kulit, akan mudah terjadi penuaan awal dan berbagai macam masalah kecantikan kulit.

Jadi, untuk melindungi tubuh dari kerosakan akibat radikal bebas, maka kita perlu mengambil antioksidan. Antioksidan merupakan sebutan untuk zat yang berfungsi melindungi tubuh dari serangan radikal bebas. Antioksidan melakukan semua itu dengan cara menekan kerosakan sel yang terjadi akibat proses oksidasi radikal bebas.

Haaa..da tahu kan kaitan antara antioksidan dan kecantikan kulit kita...tapi tahu x mana nk cari sumber-sumber antioksidan ni??? Sini jugak yat share ngn anda ye...

  • Vitamin A : Wortel, brokoli, sayur hijau, bayam, labu, hati, kentang, telur, aprikot, mangga, susu dan
  • Vitamin C : Lada/merica, cabai, peterseli, jambu biji, kiwi, brokoli, tauge, papaya, strawberi, jeruk, lemon, bunga kol, bawang putih, anggur, raspberri, jeruk kepruk, bayam, tomat dan nanas.
  • Vitamin E : Asparagus, alpukat, buah zaitun, bayam, kacang kacangan, biji bijian, minyak sayur, sereal.
  • Karotin : wortel, labu, sayur sayuran hijau, buah buah berwarna merah, tomat, rumput laut.
  • Polipenol : Buah berri, teh, bir, anggur, minyak zaitun, cokelat, kopi, buah kenari, kacang, kulit buah, buah delima dan minuman anggur.
***************************************************

Agak-agak, larat x nak makan semua sumber antioksidan tu??? kalau larat pun, agak-agak cukup tak kandungan keperluan badan??? hehehehe..

Nak lagi senang..lagi simple...boleh cuba ambil supplement / vitamin / makanan tambahan ye..di Shaklee, kami ada Vitamin A, C dan E yang dimaksudkan tu..

alamakkk..nak kena stop dulu laaa..next entry yat sambung..hero kecik nak tdo dulu.. :-)

Yang nk order, mcm biasala ye...bole PM or Whats App yat...

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 


Untuk order dan details:-
yat hayati
Shaklee Independent Distributor | ID 866665
Facebook yat hayati
FB Fan Page HayatiVitaminz
SMS / Whats App 019-397 9157
Email: yat_1916@yahoo.com

Perbezaan Shaklee: Skincare Set dengan Jenama Lain

Seperti yang korang semua tahu kn, yat memang pengguna tegar Set Skin Care Shaklee ni...yat pilih Set Nutruwhite setakat ni...but adik yat pilih Set Enfusselle...belum try lg pun die tu...die pilih untuk hantaran kawen..sbb tgk keberkesanan Nutriwhite ni kat yat...

Nak tahu x kenapa yat bertukar angin pada Set Nutriwhite Shaklee..sebab perbezaan die laaa....sebelum ni yat guna set Olay... kedua2 brand ni ok je ngn yat tp yat lagi suka yang Shaklee ni... hehe

Meh yat share ngn korang, why yat pilih Shaklee Skincare ni...


1. Kerana kesemulajadian produk ni..

♡ berasaskan nutrient

♡ terbukti secara klinikal

♡ 7 paten

♡ di uji oleh Pakar Dermatologi

♡ Sentiasa tidak menimbulkan alahan

♡ pH seimbang

♡ tidak diuji pada binatang


2. Kalau nk tahu juga, ianya dirumuskan tanpa:

♥ paraben

♥ natrium lauril sulfat atau natrium

♥ propilena glikol

♥ penghasilan daripada haiwan atau produk sampingan daripada haiwan

♥ minyak mineral atau petrolatum

♥ pewarna atau FD&C

♥ Ftalat

♥ 1,4-dioksina

***********************************************

Haaa....tu laaa die why yat pilih Shaklee ni... ce korang check ingredients set skincare korang tu.... ada x mcm shaklee ni?? Ada paraben x!?

Lagi 1, Set Skincare ni sgt2 menjimatkan RM korang tau...sebabnya, kalo mcm yat guna pencuci muka Nutriwhite tu...bole tahan 10bulan...bukan pkai sorang2 tau...pkai bdua ngn hubby...

Kesan yang yat nampak selepas da 1 tiub pencuci muka hbs dlm masa 10bulan tu...yat rasa kulit muka yat lagi lembut dan licin...tona muka pun lg sekata... hehe

Anda berminat ngn Set Skincare semulajadi ni!? Boleh hubungi yat ye....

yat hayati
Shaklee Independent Distributor | ID 866665
Facebook yat hayati
FB Fan Page HayatiVitaminz
SMS / Whats App 019-397 9157
Email: yat_1916@yahoo.com





Wednesday, 9 October 2013

Testimoni Set Skin Care ~ Lebih Gebu dengan Nutriwhite

What a bizy day... Semalam meeting..hari ni discussion with lawyer..1st time kena sepina.. but bukan pasal personel..tapi sepina untuk jabatan.. shock laa juga ni..hehehe

Hopefully, the PUU akan memberi kerjasama yang baik.. sama mcm the 1st lawyer dulu.. tapi yat x mo stress dengan sepina ni..nt cepat tua..cepat kedut-kedut...heheheh

Sebelum ni yat ada share tentang set skin care Shaklee kan??? So, hari ni nk share testimoni pula.. yang masih x tahu pasal set skincare Shaklee ni, meh laaa baca apa kata pengguna yang da berpuas hati ni..then pas ni, mesti laa lebih konfiden kan nak pakai set ni....samada Set Nutriwhite or Set Enfusselle.....
"Hari ni saya nak share pengalaman saya menggunakan Softener Nutriwhite.

Before this saya memang suka bertukar-tukar produk. (Selalu terpengaruh dgn iklan). Alhamdulillah kulit tiada masalah walaupun selalu tukar-tukar.

Dipendekkan cerita, early last year I decided to try SKII's Miracle Water. Yg ni terpengaruh dgn kakak sebab dia dah guna bertahun-tahun. Harganya nearly RM400.

Saya memang pakai consistent selama setahun tu, tapi tak nampak apa-apa kesan pun. (Or maybe saya yg tak perasan?)

Bulan Mei yg lepas saya try beli Softener ni. Memang best!

Result:
Kulit between bawah mata n hidung tu dah tak kasar! Sangat2 berbeza daripada before this. Memang boleh rasa dengan jari perbezaannya! Pores pun nampak macam mengecil (part ni maybe lambat sikit kut).

Kalau dulu wajib scrub kat bahagian tu n sekitar hidung utk menghilangkan sel-sel kulit mati. Sekarang tak perlu scrub beriya. Scrub gitu-gitu je dah cukup.

Semalam pun dapat feedback from one of my friends yg try Softener ni last week. Within 4-5 days dia dah rasa kesannya. Today dia nak try Cleanser pulak.

Alhamdulillah kami dah jumpa produk yg boleh menghaluskan kulit dan mengecilkan pores yg sesuai dengan kami. Anda bagaimana?"
--kredit: Pn Maria


***********************************************
Ingin dapatkan set ni??? Boleh hubungi yat untuk order or bertanyakan detail ye...

yat hayati
Shaklee Independent Distributor | ID 866665
Facebook yat hayati
FB Fan Page HayatiVitaminz
SMS / Whats App 019-397 9157
Email: yat_1916@yahoo.com

Saturday, 5 October 2013

Shaklee Skin Care Product ~ Set Enfuselle

Ni sambungan entry pasal Set Skin Care ye darlingssss... Last entry yat share pasal Set Nutriwhite.. kali ni nk share pasal Set Enfuselle plak.. Set ni biasanya untuk orang yang ada masalah laa..macam muka berjerawat..oily..kering..pendek kata, Set Enfuselle ni sesuai untuk kulit yang bermasalah dan sensitif ATAU pada yang berumur 25 tahun ke atas...so, set ni yang terbaik laa...Set Enfuselle ni ada 2 jenis:-
1) Skin Care Enfuselle (Normal to Oily Skin) - lebih sesuai untuk berminyak, jerawat dan sensitif.  Antara produk-produk Enfuselle untuk Normal to Oily Skin ialah:-


- Purifying Cleansing Gel
Gel berbusa bertindak dengan lembut untuk menyingkirkan bahan pencemaran, mekap dan minyak berlebihan.
  • Bahan-bahan khas serta tambahan Vitamin E menjadikan kulit terasa segar dan lembut
  • Mencerahkan tona kulit
  • pH yang seimbang
  • Hipoalergenik

- Purifying Toner
Dengan Tiga Tindakan Untuk Menghentikan Kerosakan Pro-Oksida
Purifying Toner merangsang dan menyegarkan kulit sebagai persediaan rawatan Enfuselle.
  • Terbukti secara klinikal
  • Meneutralkan kerosakan sel akibat tindak balas kulit dengan besi dalam air paip
  • pH yang seimbang
  • Menyegarkan dan memperhalus kulit dengan ekstrak likoris, ginseng dan witch hazel
  • Meminimumkan kemunculan liang-liang yang besar pada kulit
  • Membantu mengawal kulit berminyak
  • Hipoalergenik
- Balancing Moisturizer
Formula Ringkas untuk Menyubur dan Melembapkan Kulit
Formula yang ringkas, tidak berminyak dan mampu mengawal pengeluaran minyak pada wajah bertindak dengan membekalkan kelembapan segera yang kulit anda perlukan bagi menjadikan wajah kelihatan halus serta tidak berkilat.

Terbukti secara klinikal:
  • 146% peningkatan keanjalan kulit dalam masa 28 hari
  • 268% pengurangan garis-garis halus dalam masa 28 hari
  • 173% pengurangan kedutan pada kulit dalam masa 28 hari
  • Membantu mengembalikan keseimbangan minyak pada kulit
  • Hipoalergenik
- Eye Treatment
Garis-Garis Halus dan Kedutan Tidak Lagi Ketara

Mengurangkan kemunculan garis-garis halus dan kedutan serta menghilangkan sembap bawah mata dengan bantuan pelbagai nutrien dan botani khusus.

Terbukti secara klinikal:
  • 233% pengurangan kedutan pada kulit dalam masa dua minggu
  • 120% peningkatan kekenyalan dan keanjalan kulit dalam masa dua minggu
  • 209% pengurangan garis-garis halus pada kulit dalam masa lapan minggu
  • 32% peningkatan kemampuan kulit untuk menahan lembapan lebih lama dalam masa lapan minggu
  • Ton kulit yang kembali sekata dalam masa 12 minggu
  • Kandungan botani anti-penuaan dan vitamin C memberikan faedah yang ketara pada kulit halus di sekeliling mata
  • Juga sesuai untuk bahagian leher dan mulut
  • Hipoalergenik, diakui oleh pakar-pakar oftalmologi dan selamat untuk pemakai kanta lekap. 



 2) Skin Care Enfuselle (Normal to Dry Skin) - lebih sesuai untuk kering dan sensitif.  Antara produk-produk Enfuselle untuk Normal to Dry Skin ialah:-



- Hydrating Cleansing Lotion

Emulsi berkrim ini bertindak menanggalkan kotoran, bahan pencemaran dan mekap tanpa menjejaskan lapisan minyak semulajadi kulit.
  • Emolien yang kaya serta tambahan Vitamin E menjadikan kulit halus, seimbang dan berseri
  • Mencerahkan tona kulit
  • pH yang seimbang
  • Hipoalergenik

- Hydrating Toner
Meneutralkan Tindak Balas Yang Boleh Merosakkan Kulit

Hydrating Toner melegakan dan menyediakan kulit untuk rawatan Enfuselle.

Terbukti secara klinikal
  • Meneutralkan kerosakan sel akibat tindak balas kulit dengan besi dalam air paip
  • pH yang seimbang
  • Rumusan tanpa alkohol yang menyejat dengan cepat tanpa mengeringkan kulit
  • Melindungi lapisan minyak semulajadi kulit, menyucikan dan melembutkan dengan ekstrak witch hazel dan kamomil

- Hydrating Moisturizer
Melembapkan Kulit Sehingga 24 Jam

Krim tanpa minyak dan tidak melekit yang kaya dengan agen pelembap bagi menyerlahkan kehalusan dan keanjalan kulit dengan serta-merta.

Terbukti secara klinikal:
  • 102% peningkatan keanjalan kulit dalam masa 28 hari
  • 195% pengurangan garis-garis halus dalam masa 28 hari
  • 21% pengurangan kedutan dalam masa 28 hari
  • Kesan yang ketara dapat dilihat dengan serta-merta, dan ia berterusan sehingga 24 jam
  • Garis-garis halus berkurangan dengan ketara
  • Hipoalergenik

- Eye Treatment
Garis-Garis Halus dan Kedutan Tidak Lagi Ketara

Mengurangkan kemunculan garis-garis halus dan kedutan serta menghilangkan sembap bawah mata dengan bantuan pelbagai nutrien dan botani khusus.

Terbukti secara klinikal:

  • 233% pengurangan kedutan pada kulit dalam masa dua minggu
  • 120% peningkatan kekenyalan dan keanjalan kulit dalam masa dua minggu
  • 209% pengurangan garis-garis halus pada kulit dalam masa lapan minggu
  • 32% peningkatan kemampuan kulit untuk menahan lembapan lebih lama dalam masa lapan minggu
  • Ton kulit yang kembali sekata dalam masa 12 minggu
  • Kandungan botani anti-penuaan dan vitamin C memberikan faedah yang ketara pada kulit halus di sekeliling mata
  • Juga sesuai untuk bahagian leher dan mulut
  • Hipoalergenik, diakui oleh pakar-pakar oftalmologi dan selamat untuk pemakai kanta lekap. 
************************************
Yang ni pilihan adik yat untuk hantaran kawen die..jangan xtahu ye, set Shaklee pun bole dijadikan hantaran..Para pengantin baru kalau nak jugak set ni, bole hubungi yat ye... :-)

yat hayati
Shaklee Independent Distributor | ID 866665
Facebook yat hayati
FB Fan Page HayatiVitaminz
SMS / Whats App 019-397 9157
Email: yat_1916@yahoo.com

Shaklee Skin Care Product ~ Set Nutriwhite

Ramai yang tidak tahu sebenatnya Shaklee ada set untuk Skin Care.. Mostly hanya tahu yang Shaklee cuma ada supplement atau vitamin... Bila sebut Set Skin Care, terus di bayangkan pakej untuk kecantikan kulit iaitu Vitamin E, B Complex dan Vitamin C... adeeehhhh..kesian ye kamo-kamo semua...

Sejak yat up status pasal set skincare ni, ramai jugak laa yang PM / SMS / Whats App bertanyakan produk ni..Jadi yat fikir, why not yat up kan pasal ni kat entry ni...

Sek Skin Care ni ada dua jenis. Nutriwhite dan Enfuselle.. Bagi anda yang kulit normal..yang tidak ada langsung masalah jerawat atau berminyak, di cadangkan menggunakan Set Nutriwhite. Dan bagi anda yang ada masalah jerawat (walaupun sikit-sikit like jerawat pasir tu), berminyak atau kering..dicadangkan menggunakan Set Enfuselle ye..

Set Nutriwhite 

1) Skin Care Nutriwhite - lebih sesuai untuk kulit normal tanpa sensitiviti dan jerawat yang teruk. Ini kerana ia berfungsi lebih kepada mencerah, dan kandungan Vitamin C yang tinggi tidak sesuai untuk kulit yang sensitif dan berjerawat teruk (kulit bermasalah). Antara produk-produk Nutriwhite ialah:-


- Gentle Action Makeup Remover
  • Menjadikan kulit anda licin, lembut dan berseri
  • Tunas Pokok Bic menghilangkan sel mati dengan lembut tanpa meninggalkan kesan
  • Aloe Vera menyegarkan dan menegangkan kulit
  • Lembut, tidak berminyak, dan kulit anda akan kelihatan lebih berseri


- Gentle Deep Foaming Cleanser
  • Membersihkan dan menyegarkan kulit
  • Rumpai laut menghilangkan kekotoran, membuang sel-sel mati dan menegangkan
  • Alga Hijau menyahtoksin dan melembapkan
  • Strawberi Begonia mencerahkan dan mengimbangkan pigmen
  • Lembut dan menyegarkan

- Soothing Radiance Whitening Softener
  • Ia lembut dan mengembalikan kulit pada pH yang seimbang
  • Kulit berasa lebih segar dan tegang dengan Rosemary
  • Kudzu menegangkan dan mencerahkan
  • Marshmallow melembapkan
  • Ianya sangat berkesan


- Daily Defense Whitening Essence
Cara yang menyenangkan untuk mendapatkan kulit muka yang licin dan berseri yang diformulasi dengan:
  • Bearberry untuk mencerahkan dan menegangkan kulit,
  • Strawberi Begonia untuk mengimbangkan pigmen
  • Kacang Soya untuk melembutkan dan mengurangkan tompok-tompok hitam
  • Mulberi untuk mencegah daripada kerosakan kesan daripada cahaya matahari
  • Di samping itu, Vitamin C aktif ditambah untuk memperbaiki kulit serta mengembalikan seri wajah
  • Lembut dan mudah diserap oleh kulit 


- Ultimate Protection Whitening Lotion SPF 15
  • Licin serta kaya dengan pati botani seperti Mulberi untuk mencegah kerosakan kulit kesan daripada cahaya matahari dan Mountain Arnica untuk menghilangkan radang kulit, pelembap yang bertindak daripada semua sudut ini melindungi anda daripada kesan-kesan memudaratkan cahaya matahari dan membantu membina daya ketahanan kulit terhadap kerosakan persekitaran


- Overnight Renewal Whitening Cream
  • Memperbaharui dan mengembalikan keremajaan kulit sewaktu tidur
  • Linden menyihatkan serta melembapkan kulit secara mendalam
  • Scullcap mencerah dan menghilangkan radang kulit
  • Vitamin C aktif mengurangkan tompok-tompok hitam serta mengembalikan keserian wajah
  • Pada waktu pagi, anda akan bangun dengan kulit yang gebu, halus, cerah dan berseri


- Spot Whitening Treatment
  • Memperbaiki kesan-kesan matahari serta jeragat kulit dengan cepat
  • Kuasa pencerahan botani dihasilkan daripada pati Likuoris dan Peony, yang amat bernilai disebabkan kesannya dalam mencerahkan, melindungi serta menghilangkan radang kulit
  • Cats Claw menegangkan kulit
  • Vitamin C aktif membawa kecerahan yang baru untuk kulit anda dengan rawak wajah yang lebih halus


**************************************************


Jadi, bagi anda yang mempunyai kulit yang tidak bermasalah, tetapi mencari set skin care yang semulajadi..amat-amat di galakkan untuk mencuba set Nutriwhite ini. Harga yang jimat..bagi yat laaa..sebabnya anda hanya bayar sekali sahaja tetapi produk bertahan sehingga berbulan-bulan.

Macam yat, yat da pakai Gentle Deep Foaming Cleanser dan memang sangat-sangat mengujakan laaa..White head and belack head seakan menjauhkan diri dari hidung...best laa kan???? hehehe

Pastu, menjimatkan sangat..yat pakai Januari 2013 then sehingga entry ni ditulis, yat masih pakai lagi..pendek kata da almost 10 month laa... 10 bulan??? kenapa..x percaya ke??? yat pakai bersama hubby tau... pakai berdua, tapi tahan selama tu...

Kalau tak percaya, sila laaa cuba ye..heheeh... Nak cuba, jangan lupa bgtau yat ye... :-)


p/s: Set enfuselle next entry ye.. (^___*)

yat hayati
Shaklee Independent Distributor | ID 866665
Facebook yat hayati
FB Fan Page HayatiVitaminz
SMS / Whats App 019-397 9157
Email: yat_1916@yahoo.com

Friday, 4 October 2013

Tips Kecantikan ~ Tips Melicinkan Kulit Muka


Ada sesetengah individu yang menganggap ia adalah sebahagian daripada kecantikan paras rupa. Oleh itu, menjaga kulit muka sangat penting kerana ia merupakan imej bagi seseorang individu. Kalau kulit muka nampak kurang bermaya atau kurang sihat, ia menyukarkan mereka untuk melakukan kerja seharian dan tiada keyakinan diri untuk berhadapan dengan public.. betul x??

Adakah anda mempunyai masalah dengan kulit muka anda? Masih tercari-cari bagaimanakah cara untuk melicinkan kulit muka anda ? Jom cuba petua di bawah ini. Sebenarnya, yat pun gugel jugak petua ni..Semoga dapat membantu kawan-kawan ye...


Tips Melicinkan Kulit Muka

1. Ambil tepung pulut dan campurkan sedikit air. Sebelum tidur, sapukan di bahagian muka anda dan apabila bangun pada keesokkan harinya, cuci muka anda dengan air suam. Amalkan dua kali seminggu.


2. Gosokkan serbuk teh yang telah digunakan ke kulit muka anda. Biarkan selama tiga hingga lima minit sebelum dicuci sengan air suam. Amalkan selalu bagi menampakkan kesan yang ketara.


3. Kisar dua biji buah tomato bersama sedikit gula dan air. Tapiskan dan minum airnya di setiap pagi. Lakukan sekerap yang mungkin agar kulit muka anda bertambah licin.


4. Ambil wap air nasi atau buih atau yang sedang ditanak. Sapukan pada muka anda dan biarkan selama 30 minit. Lakukan setiap hari dan anda boleh lihat hasilnya.


5. Ambil seikit beras dan rendam selama dua hari. Kupas sengkuang dan kisar bersama kunyit serta beras yang telah direndam tadi. Sapukan pada kulit muka anda setiap hari dan lihat hasilnya. 
 
************************************** 
 
Kalau macam yat pulak, yat lebih suka guna produk Shaklee yang yat ada ni..ye laa kan, bukan setiap rumah ada standby tepung pulut pun kan..hehe..(rumah ai lerrrr tewwww)...apatah lagi nak kupas sengkuang and blend dengan kunyit...semua tu kekangan masa bagi yat...

So, ape yang yat buat ialah, yat amik ESP Shaklee + plain yogurt atau flavour calciyum (mr.dasuki punye laa ni..yang selalu ada dlm peti ais).. yat gaul-gaulkan bersama-sama...then, sapukan keseluruhan muka.. tunggu sehingga masker tu kering...pastu basuh laaaa..:-)

Lagi satu, yat buat masker+scrub ke muka yat dengan menggunakan Vitamin E Shaklee...cucuk sikit kt hujung vitamin E tu then keluarkan minyak..sapu laa kt muka..biji-biji yang dapat rasa kt jari tu, gosokkan kat kawasan blackhead & whitehead.. In sha alla, akan hilang..:-)
Biji-biji tu sebenarnya ekstrak biji anggur tu..salah satu kandungan Vitamin E Shaklee.. :-)
 

Jom laa cuba cara yat ni u alls... Da cuba nanti, leh share ngn yat apa yang anda rasa..heheheh..Belom ada ESP??? .Belum ada Vitamin E??? Alaaa..jgn ribut-ribut...Meh cni yat kasi... kalo yang area Klang (Bukit Tinggi especially) dan Shah Alam...yat bole COD kan..just keep in touch ye darlingssss...

p/s: kalau nak lagi gebusss..mulussss..halussss...jom laa try Shaklee Collagen Powder..bulan ni PROMOSI HEBAT!!!!!!!!!!


** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


Untuk order dan details:-
yat hayati
Shaklee Independent Distributor | ID 866665
Facebook yat hayati
FB Fan Page HayatiVitaminz
SMS / Whats App 019-397 9157
Email: yat_1916@yahoo.com

Wednesday, 2 October 2013

Promosi Oktober'13 ~ Shaklee Collagen Powder is Back

Assalam semua.. short entry for today.. just nak announce pada jelitawan-jelitawan semua yang bulan ni bulan promosi Collagen Powder ye...yang juga membawa anda seribu satu peluang untuk menjana income pasif...

Bagi yang nak menjana pendapatan / berbisnes dengan Shaklee..tiada paksaan tapi peluang yang SENTIASA PERCUMA ni bukan setiap hari ada... (melainkan bulan Oktober ni laaaa)...hehehe.. jadi, bagi anda yang sentiasa mengintai peluang mencari kerja atau biz part time, rebutlaaa peluang semasa promosi ni...banyak manfaat dan penjimatan yang Shaklee kasi tau...

Apa yang Collagen Shaklee ni bole bagi pada anda???? Tengok dan serap ini ye... serap dalam kepala dan fikir-fikirkan laaaahhhh...





NORMAL PRICE: RM298

BUY 6 FREE 1: then u save rm298
BUY 6 FREE 1: FREE MEMBERSHIP, u save another rm65 for registration fee
BUY 6 FREE 1: buy online, then u 'll get 1unit COqHealth for FREE.. save rm124
BUY 6 FREE 1: FREE shipping.. save rm10
BUY 6 FREE 1: CASH REBATE is waiting 4 u..RM100+ (banyak tuuuuu)

how much money that u 'll SAVE????

TOTAL PENJIMATAN..TOTAL UNTUNG..almost RM597!!!!!!!!!!!!!!! Tak ke banyak tu????

Nk bis Shaklee pun da layak tu..FREE INVITATION ke GROUP EXCLUSIVE dan FREE CAOCHING untuk anda yang BERANI itu..

Caranya mudah je..samada anda beli untuk tambahkan kejelitan sendiri atau berpakat-pakat dengan kawan-kawan untuk kejelitaan bersama..itu terpulang.. tapi yang penting anda rembat peluang ni..peluang ni bukan selalu ada yeeee.... Anda sharing untuk jelita bersama, dan anda dapat all the penjimatan tu... soooo heavennnn...
Nak tahu lebih details:-
yat hayati
Shaklee Independent Distributor | ID 866665
Facebook yat hayati
FB Fan Page HayatiVitaminz
SMS / Whats App 019-397 9157
Email: yat_1916@yahoo.com

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...