Monday, 21 September 2015

Basic H pencuci botol susu organik demi simanja

Assalamualaikum.. Entry ni yat nak kongsi aktiviti hujung minggu bersama Basic H dan juga botol EBM.


Ini antara sebahagian botol EBM Darwish yang yat hantar kerumah pengasuh setiap hari. Apa yang anda nampak daripada botol tu? Nampak plastik botol tu masih cerah kan? Macam baru walaupun dah 11 bulan usianya.

Bukan tak nak tukar tau, tapi Basic H ni menjaga botol-botol ni dengan baik. Jadi, buat apa perlu membazir kan.

Setiap hari yat akan basuh botol-botol EBM dan botol susu Darwish dan abang Dasuki dengan Basic H. Dan setiap hujung minggu pula, yat akan rendam botol-botol diorang dengan air panas dan dititik dengan Basic H. Rendam selama 15minit, kemudian berus dan bilas.

Apa kesannya??
  1. Yang yat perasan ialah warna botol kekal putih dan tidak kekuningan walaupun telah lama pakai.
  2. Puting susu tidak cepat berkerak dan tidak kekuningan.
  3. Tidak lekat bau susu. Tiada bau hamis
  4. Mudah bersih walaupun hanya rendam dalam air panas. Tiada kesan lemak susu.
  5. Bau pencuci Basic H tidak melekat pada botol sepertimana pencuci yang lain. 
 
 
Ini lah dia Basic H kegemaran yat.  Pencici organik dari ekstrak kelapa dan jagung. Selamat la kan sebab bahan-bahan pun dari tumbuhan semulajadi. Nak lebih lagi tentang Basic H, boleh tengok SINI.

Dah tiga tahun yat pakai pencuci ni. Sangat-sangat membantu yat selama ini dan yat rasa lebih selamat untuk botol-botol kecil si manja. No KIMIA, No KLORIN.
 
Bagi pendapat yat, setiap mama WAJIB pilih dan ada pencuci ini di dapur atau sinki anda. Demi kesihatan serta keselamatan anda dan keluarga.

Hubungi yat untuk mendapatkanya ye.

No comments:

Post a Comment

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

YouTube D'hayati

Loading...