Tuesday, 11 July 2017

Atasi Masalah Jeragat dan Jerawat Dengan Selamat

Entry berkaitan masalah kecantikan kulit muka lagi. Jeragat dan jerawat.

Cekyat memang komited nak bantu anda yang punya masalah kecantikan kulit dan muka akibat jeragat dan jerawat ni tau. Sebabnya cekyat pun pernah mengalami masalah yang sama seperti anda.

Punca masalah jeragat dan jerawat ni cekyat dah kongsikan dalam entry sebelum ni. Klik SINI untuk mencari punca kepada masalah kecantikan kulit muka anda ye.

Jom sama-sama mencari cara untuk atasi masalah jeragat dan jerawat dengan selamat.

Punca 1: Masalah Hormon
Tips: Atasi Masalah Hormon 

 

Anda perlu tahu jeragat tidak akan hilang dengan hanya menggunakan pencuci muka. Patutlah kan, asyik sental je tapi jeragat tidak juga hilang. Maksudnya, jeragat tu berkait dengan dengan hormon didalam badan. Inilah sebabnya pengambilan GLA Complex Shaklee sangat penting.

GLA Complex Shaklee mengandungi 2 kali ganda lebih banyak GLA berbanding produk lain di pasaran. GLA adalah singkatan daripada gamma lenolenic acid (GLA).

Untuk tujuan menghilangkan jeragat, GLA berfungsi mengawal paras hormon estrogen dan testosteron. Ingat tadi kan, masalah jeragat adalah disebabkan ketidakseimbangan hormon, jadi bila hormon stabil masalah jerawat yang menjadi punca utama jeragat akan dapat diatasi.

GLA Complex juga berfungsi untuk memulihkan bintik penuaan / jeragat pada kulit dan melindungi kulit daripada sinaran UV dengan vitamin E yang terkandung di dalamnya.


Punca 2: Kehilangan Kolagen
Tips: Meningkatkan Kolagen Sekaligus Mencerahkan Jeragat

 

Salah satu punca jeragat adalah disebabkan kulit tidak sihat dan mudah kalah pada serangan radikal bebas. Ini disebabkan oleh kandungan kolagen yang semakin melemah.
Vitamin C Shaklee dengan teknologi "sustained released" mampu mengekalkan vitamin C dalam darah selama 5 jam. Jika vitamin C diambil 2 biji setiap 5 jam, vitamin C akan terus kekal di dalam darah anda di sepanjang tempoh 24 jam. Dalam tempoh ini proses menghilangkan jeragat akan berlaku disebabkan berlakunya proses pemulihan yang aktif.

Kolagen berfungsi menegangkan kulit di samping membentuk kulit wajah yang cantik. Pengambilan vitamin C berterusan telah terbukti dapat mencerahkan kulit, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan jeragat. Kulit anda semakin cerah dan jeragat akan semakin menghilang.

Selain itu juga, Shaklee Collagen Powder boleh membantu anda mengatasi masalah jeragat dan jerawat dengan selamat.

Shaklee Collagen Powder merupakan suplemen kolagen hebat yang mengandungi 4,000mg proprietari RSS (Red Snapper Scale) Collagen, kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah. Kolagen bermolekul sangat ringan Shaklee, kira-kira 1,000 Dalton*, dapat diserap dengan mudah oleh badan dan dapat membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.

Punca 3: Sinaran Matahari / UV
Tips: Hindari Sinar UV adalah Pemulihan Paling Cepat

 

Selain bekas jerawat, punca utama jeragat adalah sunburn. Sunburn membentuk dan menjadikan jeragat semakin kronik.

Sunburn berlaku apabila sinar ultraviolet A dan B merosakkan kulit dan menyebabkan kulit mati. Kulit mati inilah akhirnya membentuk bintik hitam yang semakin banyak.

Salah satu kehebatan CoqHealth Plus Shaklee adalah fungsi Q10 yang meningkatkan penghantaran oksigen ke wajah. Ini seterusnya dapat menghalang kesan kerosakan pada sel kulit, meningkatkan kadar pemulihan, proses rejuvenasi dan menghasilkan kolagen.

CoqHealth Plus Shaklee juga dapat menjadikan kulit berjeragat semakin cerah dan jeragat semakin hilang. Kalau anda perasan, semakin banyak produk kecantikan di pasaran kini mula memasukkan Q10 sebagai salah satu komponen dan ramuan utamanya.


Punca 4: Kulit Kering
Tips: Tingkatkan Kelembapan Kulit

 

Bagi kesihatan dan kecantikan kulit, Vitamin E memang sangat penting. Vitamin E menjadikan kulit sentiasa lembab dan lembut. Kandungan antioksidannya yang tinggi adalah kunci menghilangkan jeragatdan jerawat pada wajah.

Selain itu, vitamin E juga berfungsi mengawal selia Vitamin A bagi tujuan pemulihan kulit rosak, disamping mampu mengurangkan jeragat dan menghalang penuaan. Setiap sel jeragat yang hilang, sel baru akan menggantikannya dan sel itu semestinya sel yang sihat.

Kandungan Selenium, iaitu salah satu mineral yang ada dalam kandungan Vitamin E Complex berfungsi untuk mempertahankan elastisiti (keanjalan) kulit bersama vitamin E, kerana itu bila kadar selenium berkurang maka tubuh akan mengalami penuaan dini iaitu sel yang rosak sebelum waktunya.

Selain dimakan 1biji sehari, vitamin E juga boleh dipecahkan dan disapukan pada kawasan jeragat dan jerawat.


Punca 5: Kulit Kekurangan Nutrisi
Tips: Tingkatkan Kandungan Protein & Antioksidan

 

Kemunculan jeragat dan jerawat di wajah anda juga turut dipengaruhi oleh kekurangan nutrisi dalam tubuh terutamanya protein dan kandungan antioksidan.

Turut memjadi penyumbang kepada kehadiran jeragat dan jerawat adalah pemakanan seharian kita yang tidak sihat.

Bagi melengkapkan nutrisi kulit, protein adalah salah satu elemen yang penting yang menjadikan kulit sentiasa sihat. Pengambilan Energizing Soy Protein Shaklee (ESP) setiap hari dapat membantu meningkatkan kandungan protein didalam badan. Antara fungsi protein adalah mebaikpulih sel-sel kulit yang rosak / mati dan menggantikan sel-sel baru yang segar.

Selain protein, keperluan antioksidan dalam badan untuk melawan radikal bebas yang boleh menyebabkan penuaan dan jeragat serta jerawat juga penting.

Selain Vitamin E Complex Shaklee, antara yang menjadi sumber antioksidan pilihan ialah Vivix Shaklee. Vivix Shaklee mengandungi kandungan Resevratrol yang mana hanya dihasilkan oleh anggur, raspberi dan kacang.

Resevratrol juga terkenal sebagai ejen anti penuaan. Dalam kajian oleh Douglas Mental Health University Institute, McGill University, resevratrol melindungi kulit serta melambatkan kesan penuaan kulit dan lain-lain kesan penuaan pada kulit.
 

Antara testimoni para penguguna Shaklee mengatasi masalah jeragat dan jerawat dengan selamat.

 
 
 
 
 

 

Berapa Lamakah Masa Untuk Melihat Perubahan Kulit?

Perubahan pada kulit akibat kesan pengambilan suplemen / set jeragat ini berbeza-beza pada setiap orang. Bergantung kepada tuan punya diri. Tetapi kesannya boleh dilihat seawal 2-4 minggu pengambilan jika diambil secara konsisten dan anda akan takjub dengan hasilnya.
 

Set Jeragat / Jerawat Berkesan

Kalau anda seorang jelitawan yang ingin cantik dari dalam dengan selamat macam cekyat dan ingin mencuba supplemen Shaklee serta perlukan konsultasi sebelum mendapatkannya, jangan segan-segan hubungi cekyat ye.

Hubungi cekyat
019-397 9157
COD Klang.Kapar.Shah Alam
Pengeposan Seluruh Malaysia

No comments:

Post a Comment

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

YouTube D'hayati

Loading...